Jakie opony |
Autor |
Wiadomość |
Tosiek
Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 42 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-02-03, 08:51 Jakie opony
|
|
|
Z racji tego, że zdarza Nam się jeździć z przyczepka także zimą zastanawiam się nad zakupem opon zimowych do przyczepki? Czy jednak jest sens przeprowadzać taka operację?
Temat " wyszedł " bo jadąc ostatnio z przyczepką / samochód kpl. zimówek / a przyczepka standardowo "letnie" troszkę miałem z nią kłopotów :( zaczęła mi "myszkować" na zakrętach nadbiegała, no jakaś masakra.
Przyznam się szczerze, że po raz pierwszy miałem takie zdarzenie zimą a już kilka lat uskuteczniam zimowe jazdy z przyczepką.
Pzdr |
|
|
|
|
Jarecki
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-03, 09:31
|
|
|
Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia. |
|
|
|
|
Admin
Administrator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 223 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-02-03, 10:48
|
|
|
Witam,
Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:
- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,
- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej
opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,
Reasumując:
Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski. |
|
|
|
|
Jarecki
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-03, 10:54
|
|
|
Admin napisał/a: |
..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....
|
Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ? |
|
|
|
|
Admin
Administrator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 223 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-02-03, 10:59
|
|
|
Jarecki napisał/a: | Admin napisał/a: |
..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....
|
Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ? |
Jakie wyważanie? A zwykłe Zawsze przed założeniem " drugiego " kompletu praktykuje się wyważanie - nawet gdy opony były mało używane.
A najmniej po to by sprawdzić na wyważarce, czy czasem opona nie uległa jakiemuś uszkodzeniu, czy felga nie uległa jakiejś deformacji, nie odpadł jakiś ciężarek. |
|
|
|
|
Jarecki
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-03, 11:09
|
|
|
No tak... o tym nie pomyślałem. A wydawałoby się, że w trakcie jazdy z przyczepką opony z przyczepki nie powinny się uszkodzić. Jednakże stan dróg - nie tylko głównych - pozostawia dużo do życzenia.
Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem |
|
|
|
|
Admin
Administrator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 223 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-02-03, 11:13
|
|
|
Jarecki napisał/a: |
.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem |
Dojazd do pola albo wyjazd
Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ?? |
|
|
|
|
Jarecki
Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 109 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-03, 11:27
|
|
|
Admin napisał/a: | Jarecki napisał/a: |
.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem |
Dojazd do pola albo wyjazd
Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ?? |
Ty mi nic nie przypominaj, to była jakaś masakra... |
|
|
|
|
Siwy
Pomógł: 2 razy Dołączył: 29 Paź 2015 Posty: 110 Skąd: Piła
|
Wysłany: 2016-02-03, 21:33
|
|
|
Admin napisał/a: | Witam,
Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:
- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,
- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej
opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,
Reasumując:
Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski. |
Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne. |
|
|
|
|
Admin
Administrator
Pomógł: 2 razy Dołączył: 18 Paź 2015 Posty: 223 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2016-02-04, 08:26
|
|
|
Siwy napisał/a: |
Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne. |
Na bezpieczeństwie swojej rodziny nie ma co się narażać, a skoro Tosiek zauważył problem w trakcie jazdy to musi podjąć jakieś kroki w celu uniknięcia kolejnych takich sytuacji |
|
|
|
|
Tosiek
Dołączył: 25 Lis 2015 Posty: 42 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-02-04, 13:58
|
|
|
Jarecki napisał/a: | Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia. |
No właśnie, nie amortyzatory / auto po wymianie amorów i sprężyn - kpl / ani prędkość / jechałem dość wolno i z dużą ostrożnością / była powodem tej sytuacji... raczej stan drogi / nie odśnieżona i pokryta grubą warstwą błota pośniegowego /.
Sądzę, że była to kwestia letnich opon przy przyczepce. |
|
|
|
|
|