To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Prawdziwy Karawaning
forum miłośników i posiadaczy przyczep kempingowych

Podwozia ... - Jakie opony

Tosiek - 2016-02-03, 08:51
Temat postu: Jakie opony
Z racji tego, że zdarza Nam się jeździć z przyczepka także zimą zastanawiam się nad zakupem opon zimowych do przyczepki? Czy jednak jest sens przeprowadzać taka operację?

Temat " wyszedł " bo jadąc ostatnio z przyczepką / samochód kpl. zimówek / a przyczepka standardowo "letnie" troszkę miałem z nią kłopotów :( zaczęła mi "myszkować" na zakrętach nadbiegała, no jakaś masakra.
Przyznam się szczerze, że po raz pierwszy miałem takie zdarzenie zimą a już kilka lat uskuteczniam zimowe jazdy z przyczepką.

Pzdr

Jarecki - 2016-02-03, 09:31

Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia. ;-)
Admin - 2016-02-03, 10:48

Witam,

Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:

- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,

- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej

opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,

Reasumując:

Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski.

Jarecki - 2016-02-03, 10:54

Admin napisał/a:



..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....




Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ?

Admin - 2016-02-03, 10:59

Jarecki napisał/a:
Admin napisał/a:



..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....




Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ?


Jakie wyważanie? A zwykłe :-) Zawsze przed założeniem " drugiego " kompletu praktykuje się wyważanie - nawet gdy opony były mało używane.
A najmniej po to by sprawdzić na wyważarce, czy czasem opona nie uległa jakiemuś uszkodzeniu, czy felga nie uległa jakiejś deformacji, nie odpadł jakiś ciężarek. :-/

Jarecki - 2016-02-03, 11:09

No tak... o tym nie pomyślałem. A wydawałoby się, że w trakcie jazdy z przyczepką opony z przyczepki nie powinny się uszkodzić. Jednakże stan dróg - nie tylko głównych - pozostawia dużo do życzenia.

Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem ;-)

Admin - 2016-02-03, 11:13

Jarecki napisał/a:

.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem ;-)


Dojazd do pola albo wyjazd ;-)

Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ??

Jarecki - 2016-02-03, 11:27

Admin napisał/a:
Jarecki napisał/a:

.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem ;-)


Dojazd do pola albo wyjazd ;-)

Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ??


Ty mi nic nie przypominaj, to była jakaś masakra... :-/

Siwy - 2016-02-03, 21:33

Admin napisał/a:
Witam,

Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:

- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,

- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej

opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,

Reasumując:

Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski.



Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne.

Admin - 2016-02-04, 08:26

Siwy napisał/a:


Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne.


Na bezpieczeństwie swojej rodziny nie ma co się narażać, a skoro Tosiek zauważył problem w trakcie jazdy to musi podjąć jakieś kroki w celu uniknięcia kolejnych takich sytuacji :-)

Tosiek - 2016-02-04, 13:58

Jarecki napisał/a:
Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia. ;-)


No właśnie, nie amortyzatory / auto po wymianie amorów i sprężyn - kpl / ani prędkość / jechałem dość wolno i z dużą ostrożnością / była powodem tej sytuacji... raczej stan drogi / nie odśnieżona i pokryta grubą warstwą błota pośniegowego /.
Sądzę, że była to kwestia letnich opon przy przyczepce.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group