Podwozia ... - Jakie opony
Tosiek - 2016-02-03, 08:51 Temat postu: Jakie opony Z racji tego, że zdarza Nam się jeździć z przyczepka także zimą zastanawiam się nad zakupem opon zimowych do przyczepki? Czy jednak jest sens przeprowadzać taka operację?
Temat " wyszedł " bo jadąc ostatnio z przyczepką / samochód kpl. zimówek / a przyczepka standardowo "letnie" troszkę miałem z nią kłopotów :( zaczęła mi "myszkować" na zakrętach nadbiegała, no jakaś masakra.
Przyznam się szczerze, że po raz pierwszy miałem takie zdarzenie zimą a już kilka lat uskuteczniam zimowe jazdy z przyczepką.
Pzdr
Jarecki - 2016-02-03, 09:31
Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia.
Admin - 2016-02-03, 10:48
Witam,
Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:
- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,
- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej
opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,
Reasumując:
Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski.
Jarecki - 2016-02-03, 10:54
Admin napisał/a: |
..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....
|
Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ?
Admin - 2016-02-03, 10:59
Jarecki napisał/a: | Admin napisał/a: |
..... - koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,.....
|
Jakie wyważenia ? Przecież już raz były wyważane i chyba to starczy ? |
Jakie wyważanie? A zwykłe Zawsze przed założeniem " drugiego " kompletu praktykuje się wyważanie - nawet gdy opony były mało używane.
A najmniej po to by sprawdzić na wyważarce, czy czasem opona nie uległa jakiemuś uszkodzeniu, czy felga nie uległa jakiejś deformacji, nie odpadł jakiś ciężarek.
Jarecki - 2016-02-03, 11:09
No tak... o tym nie pomyślałem. A wydawałoby się, że w trakcie jazdy z przyczepką opony z przyczepki nie powinny się uszkodzić. Jednakże stan dróg - nie tylko głównych - pozostawia dużo do życzenia.
Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem
Admin - 2016-02-03, 11:13
Jarecki napisał/a: |
.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem |
Dojazd do pola albo wyjazd
Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ??
Jarecki - 2016-02-03, 11:27
Admin napisał/a: | Jarecki napisał/a: |
.....Niejednokrotnie dojazd do pola kempingowego, postojowego a często i same takie miejsca mogą poszczycić się klepiskiem |
Dojazd do pola albo wyjazd
Pamiętasz wyjazd z zalanego pola kempingowego w miejscowości X ?? |
Ty mi nic nie przypominaj, to była jakaś masakra...
Siwy - 2016-02-03, 21:33
Admin napisał/a: | Witam,
Tosiek, masz kilka możliwości rozwiązania tematu:
- dwa komplety opon z felgami,
minusy
- to każdorazowe przekładanie kompletów,
- koszty przełożenia a szczególnie wyważania kół,
- trafić w odpowiednia porę przekładki opon,
- koszty zakupu drugiego kompletu opon i felg,
plusy
- dwa niezależne komplety na rożne pory roku,
- dwa komplety opon bez felg
minusy
- jak powyżej + dodatkowy problem z demontażem i montażem opon,
plusy
- jak wyżej
opony całoroczne
minusy
- koszt zakupu opon całorocznych
plusy
- brak stresu czy w trakcie wyjazdu nie zmienia się warunki pogodowe,
Reasumując:
Przy oponach całorocznych ilość przejechanym kilometrów w sezonie letnim czy zimowym nie wpływają na znaczące ich zużycie, co powoduje że koszt zakupu w relacji cena a czas użytkowania jest niski. |
Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne.
Admin - 2016-02-04, 08:26
Siwy napisał/a: |
Poza powyższym dodam tylko, że wyznacznikiem jest jeszcze cena zakupu drugiego kompletu opon, felg. Ale bezpieczeństwo jest bezcenne. |
Na bezpieczeństwie swojej rodziny nie ma co się narażać, a skoro Tosiek zauważył problem w trakcie jazdy to musi podjąć jakieś kroki w celu uniknięcia kolejnych takich sytuacji
Tosiek - 2016-02-04, 13:58
Jarecki napisał/a: | Tosiek a problem nie jest / był w kwestii prędkości z jaką wjechałeś w zakręt ? Może to kwestia amortyzatorów w przyczepce ? Ja bym zaczął od ich sprawdzenia. |
No właśnie, nie amortyzatory / auto po wymianie amorów i sprężyn - kpl / ani prędkość / jechałem dość wolno i z dużą ostrożnością / była powodem tej sytuacji... raczej stan drogi / nie odśnieżona i pokryta grubą warstwą błota pośniegowego /.
Sądzę, że była to kwestia letnich opon przy przyczepce.
|
|
|